نام زیرپورتال : آذربایجان شرقی

1396/11/30 دوشنبه

تشریح سامانه دادور در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان شرقی، تشریح سامانه دادور در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی و با حضور استاندار آذربایجان شرقی ، تعدادی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار و مدیران کل دستگاههای اجرایی استان آذربایجان شرقی به روز پنجشنبه 26/11/96 در محل استانداری تبریز انجام گرفت،

    به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان شرقی، تشریح سامانه دادور در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی و با حضور استاندار آذربایجان شرقی ، تعدادی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار و مدیران کل دستگاههای اجرایی استان آذربایجان شرقی به روز پنجشنبه 96/11/26 در محل استانداری تبریز انجام گرفت، رضا حسینی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی و نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان گفت: بهبود جایگاه ایران در رتبه بندی های جهانی کسب و کار، تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و استقرار و توسعه مرکز ملی پایش فضای کسب و کار از مأموریت های وزارت امور اقتصادی و دارایی در حوزه فضای کسب و کار می باشد. وی افزود: تمام تلاش خود را در راستای بهبود فضای کسب و کار انجام داده و هر آنچه در توان داریم در این راستا مضایقه نخواهیم کرد. مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان شرقی گفت: سه محور مهم در تسهیل صدور مجوز زمان، هزینه و مراحل صدور مجوز می باشد. وی افزود: سامانه های نما، سام، دادور و یاور می توانند قسمت عمده ای از پیاده سازی سیستم هوشمند مدیریت و کنترل محیط کسب و کار باشند. حسینی  اظهار کرد: استان آذربایجان شرقی به عنوان یکی از 10 استان نخست در پیاده سازی سامانه دادور است. نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان گفت: واگذاری ارزیابی شاخص اول از محور بهبود فضای کسب و کار به ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استان ها بر اساس بخشنامه ابلاغی سازمان امور اداری و استخدامی کشور در خصوص شاخص های عمومی ارزیابی عملکرد سال (1396) دستگاههای اجرایی در سطح ملی و استانی می باشد.. حسینی گفت: استقرار سامانه‌ی یکپارچه و واحد به منظور دریافت، پی گیری و پاسخ گویی به شکایات از صادرکنندگان مجوزهای کشور با استفاده از سه ابزار پیامک، پورتال واحد و اپلیکیشن های  موبایل و شناسایی گلوگاه ها و افراد مخل کسب و کار، شناسایی سازمان های مخل کسب و کار، افزایش شفافیت و کاهش فساد اداری، آسیب شناسی گلوگاه های نارضایتی ارباب رجوع در فرآیندهای صدور مجوزها به تفکیک استان و دستگاه و استقرار داشبورد الکترونیکی به منظور نظارت، کنترل و مدیریت روند پاسخ گویی به شکایات در سطوح مختلف مدیریتی از منافع و دلایل راه‌اندازی سامانه دادور می باشد. نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان گفت: در صورتی که هریک از مراجع صادرکننده مجوز کسب و کار از ارائه مجوز در ظرف زمانی تعیین شده در پایگاه اطلاع رسانی یاد شده امتناع کند، متقاضی مجوز می تواند علاوه بر ارائه شکایات حضوری یا الکترونیکی به مرکز ملی رقابت، از طریق بالاترین مقام دستگاه اجرایی (استاندار محترم) تسریع در صدور مجوز مورد نیاز خود را درخواست کند و استاندار محترم موظف می‌باشد ظرف حداکثر هفت روز کاری از تاریخ ثبت درخواست با دعوت از متقاضی صدور مجوز و مراجع صادرکننده مجوز، موضوع را بررسی و در چهارچوب قوانین، زمینه صدور فوری مجوز صدور درخواست را فراهم کند.
 
 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
کلیه حقوق این پورتال متعلق به وزارت امور اقتصادی و دارایی می باشد
^